Måndag

Idag var vi på ett buddhistiskt tempel med skolan. Jag hade tänkt mig att det skulle vara värsta templet, typ som en kyrka eller något sånt. Men det var ett vanligt, gult hus där det typ bodde buddhistiska munkar. Inne i huset fanns det flera altare med stora statyer av Buddha, så det var ju inte ett helt vanligt hus. Men nästan..
Munken som vi fick lyssna på var jättesöt! ^^ Jag och Anna tyckte att han påminde om en teddybjörn på något sätt. Han var kort och hade sånna där oranga kläder på sig och rakat huvud och glasögon. Och han pratade ganska dålig svenska, så i början var det lite svårt att förstå vad han sa. Vi fick sitta på kuddar på golvet och lyssna på honom i typ 1 timme. Det var ju intressant och så att höra en riktig munk berätta om buddhismen (vi läser om det i skolan), men lite långtråkigt blev det faktiskt. Och om man kollade på någon annan så blev det jättelätt att man började skratta! Vet inte varför.. det bara blev så. Jag menade ju inte att vara respektlös mot munken så hoppas att han inte märkte något. Något han däremot säkert märkte var när jag fick ett sms! Det var lite pinsamt, det lät jättehögt mitt i när han pratade. Så jag fick stänga av den lite diskret.

Vid cirka 10:15 hade han pratat klart så då fick vi sluta! Det var ju skönt, men vi var i Jakobsberg så det tog typ en timme att åka hem. Men aja, vi kom ju ändå hem jättetidigt.

Idag var det också fint väder, fast inte lika fint som igår! Det var ju hur skönt som helst igår, jag var med min syster Linnea och hennes kompis Madde i stan och gick runt med Maddes 2 hundar. Tindra och Troy heter dom, jättesöta. :) Här är lite bilder som jag tog i Kungsträdgården, det är riktigt fint där nu faktiskt med alla träden som blommar
 
   

Nu ska jag gå, puss puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0