I'm baack

Nu har det redan gått mer än 10 dagar, tiden går fort när man har roligt! Jag kom hem i lördagsnatt och igår orkade jag inte blogga något.. Men jag har däremot gjort om min sida, vad tycks? Jag tycker att den är mycket snyggare än den förra. Ni får gärna komma med egna åsikter.

Ja, var ska jag börja egentligen? Om jag skulle sammanfatta min semester med några ord skulle det väl bli; Varmt, Sol och Bad, så det var väl en ganska normal semester helt enkelt. Vi solade, vi badade, vi åt ute, vi åkte runt till olika städer med hyrbilen (som för övrigt var mycket stor) och det var runt 35 grader varje dag.

Barcelona, min nya favoritstad! Eller ja, en av dom iallafall. Där skulle jag lätt kunna tänka mig att bo! (det vill säga när jag redan bott i London, New York och Paris såklart ;))  Jag älskar Barcelona.

Staden där vi bodde var inte ens hälften så stor som Barcelona, men den funkade. Det var ju en turistort så det fanns saker att göra och vi hade jättenära till stranden. Trevligt, trevligt...
Men det fanns alldeles för många fiskmåsar där, inte lika trevligt. Inte alls...

Bränt mig gjorde jag visst också, redan första dagen. Jag tänkte "oh så trevligt, redan fått lite färg och det är över en vecka kvar! Då borde jag lätt hinna bli brun" Jaja. Jag hade tydligen smort in mig jättedåligt för lite senare kände och såg jag hur mycket jag hade bränt mig i ansiktet och på halsen. Eller ja, halva ansiktet rättare sagt. Det var alldeles rött och svullet och halva pannan såg helt brännskadad ut! Ena ögat blev jättelitet eftersom att jag var så svullen, fy vad ful jag var!
Kände mig jätteofräsch. Jag försökte att inte sola ansiktet något mer under semestern, jag låg alltid så att ansiktet var skyddat under ett parasol när jag solade. Efter några dagar började jag flagna också, även det såg jätteäckligt ut.
Men nu är jag normal igen! :D Och lite färg har jag faktiskt fått. Det ser man om man får se skillnaden.

Ni får höra mer om min semester lite senare, då kommer det även upp en massa bilder! Vet inte om det blir något mer bloggande idag, nu ska jag till stan med Julia och ikväll ska jag på bio. Men vi får se.
Pussar och kramar, eller besos y abrazos, som man säger på spanska ;)


Här får ni en bild från dagen då vi kom till Spanien:

Jag sitter under en palm. Kul.

Kommentarer
Postat av: Marie

Bueno bild! :) Ha det så kul på bion, jag kan inte följa med. :(

2008-06-30 @ 15:05:30
URL: http://iaremarie.blogg.se/
Postat av: JULIA

haha du låter lagom road att blogga ;P

2008-07-01 @ 11:46:18
URL: http://juliakrull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0