Casting!

HEJ! allt bra? :)

Idag, eller snarare imorse, var jag, Julia, Becca och Carro på en casting till en ny tv-serie som ska gå på svt, haha.
Vi möttes klockan 9 vid tunnelbanan. Alltså kan ni fatta?! 9 på morgonen. Stört tidigt. Men jag ångrar inte att vi åkte då, för vi blev klara ganska fort. Vi skulle till SVT-huset som ligger i värtahamnen, där vi typ aldrig varit förut och vi hittade inte så bra. Vi gick runt där och fattade typ inte alls hur vi skulle gå, haha. Efter en stund frågade vi några tjejer som gick förbi om de visste var det låg och det visade sig att de också skulle dit. Så vi följde efter dom. ^^
Det var inte så många där från början, inte så många som vi trodde att det skulle vara iallafall. Men det kom fler och fler hela tiden.

Först fick vi fylla i ett formulär om oss själva och sen skulle vi vänta på att bli inkallade. Jag var faktiskt lite nervös innan jag gick in, även fast jag inte såg det hela som en stor sak. Mer som en kul grej, vad hade man att förlora liksom? När man blev inkallad fick man gå in i ett litet rum med en säng i och en person som filmade... (haha, vad var det för en casting egentligen tänker ni nog nu! ^^ Men asså det var inte som det låter). 
Man fick iallafall sätta sig på den där sängen och berätta vad man hette och hur gammal man var. Sen ställde personen som filmade lite frågor och så om det man hade skrivit på formuläret. Sen fick man typ ett kort manus som man skulle läsa. Allt var klart på mindre än 5 minuter. Vi hade tänkt oss att det typ skulle vara som en idol-jury som satt och sa vad man skulle göra och så. Men så var det inte alls! Vid 12 var vi klara och gick därifrån. Då hade det blivit värsta kön utanför, så det var bra att vi var där tidigt.
De sa att de skulle ringa om de ville att man skulle komma på en till audition. Hade de inte ringt i slutet av maj hade man inte kommit med. Så vi får se hur det blir, fett coolt om nån av mig och mina kompisar blir uppringda! :P

Sen när vi var klara åkte vi hem och åt lunch och kollade i affärer och lite så. :)

Ikväll så ska jag och några andra kolla på ett par kompisar när dom har en spelning. Dom är fett duktiga så det blir säkert kul. Vad ska ni göra? 

Nu ska jag titta på antm. Puss och kram.

Kommentarer
Postat av: Viktor och Ted

Coolt, hoppas man ser er på tv snart då?

www.tedochvik.blogg.se
Har du humorn på rätt ställe?

2008-04-12 @ 17:17:29
URL: http://tedochvik.blogg.se
Postat av: carro

taack :D

2008-04-12 @ 20:39:55
URL: http://lovelyc.blogg.se
Postat av: kristin

svar: nej , jag förstår det :)
Han är helt enkelt bäst :D

2008-04-13 @ 13:05:25
URL: http://fkj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0